Pera Film, 12 – 20 Kasım tarihleri arasında Fransız sinemasının önemli isimlerden biri olan ve müzikal türüne taze bir soluk getirmesiyle tanınan sinemacı Jacques Demy’yi saygıyla selamlıyor.
Pera Müzesi Oditoryumu’nda 12 – 20 Kasım tarihleri arasında gösterime sunulan programda Demy’nin beş uzun metraj filminin yanı sıra Agnès Varda’nın yönettiği önemli belgesel-kurmaca Jacquout de Nantes da yer alıyor. Varda’nın belgeseli, Demy’nin çocukluğu ve hayat boyu devam eden tiyatro ve sinema sevgisinin içten bir anlatımıdır.
Önceleri adı Yeni Dalga sinemasının genç yönetmenleri ile bir arada anılmış olsa da Demy’nin çalışmaları o denli benzersiz ve kategorize edilmesi güç olmaya başlamıştır ki, zaman içinde tamamen kendine özgü bir yönde ilerlemiştir. Onun “şarkı söyleyen filmler”e olan orijinal yaklaşımı ve eşsiz sanatsal yönetim anlayışı daima dönemin sinemasındaki trend ve modalardan uzak durmuştur.
Demy, Güzel Sanatlar eğitimi aldıktan sonra Paul Grimault’nun asistanı olarak animasyon filmlerinde çalışmaya başladı, birkaç kısa film yönettikten sonra ilk uzun metraj filmini çekti. Bu film, yönetmenin en iyi filmlerinden biri olarak kabul edilen Lola’dır (1961) ve aynı zamanda Fransız yeni dalga sinemasının simgesel filmlerinden biridir. Yönetmenin kumarhaneler dünyasında geçen melodramatik filmi La baie des anges, (Melekler Kıyısı, 1963), yeteneğini bir kez daha ispat ettiği ikinci filmidir. Fakat, Demy’nin isminin dünya çapında duyulmasını sağlayan ve eşsiz sinema vizyonunu tam anlamıyla oturtan onun üçüncü filmidir. Bu film, Les parapluies de Cherbourg (Chergbourg Şemsiyeleri, 1964), Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye ödülünü alır ve En İyi Yabancı Dilde Film Akademi Ödülü’ne aday gösterilir.
Demy’nin müzikallere olan tutkusu, Hollywood filmlerine saygı duruşu niteliğindeki hoş filmi Les demoiselles de Rochefort (Rochefortlu Genç Kızlar, 1967) ile devam eder. Demy, daha sonraki filmlerinde de değişik estetik anlayışını ve sinematik anlatımını sürdürür. Bu filmler arasında Model Shop (Model Dükkanı, 1969), Peau d’âne (Koyun Derisi, 1970) ve Une chambre en ville (Şehirde bir Oda, 1982) yer alır.