İstanbul Modern Sinema, Hong Kong’un yükselen sinemasından yedi filmlik bir seçki sunuyor. Hong Kong Film Panorama adlı seçkinin gösterimleri 10-20 Mayıs 2012 tarihleri arasında yapılacak. Ayrıntılı gösterim programına buradan ulaşabilirsiniz.
Gökkuşağından Yankılar (Sui Yuet San Tau)
Yönetmen: Alex Law
2010, 117 dk.
1960’ların Hong Kong’unda geçen ve yönetmenin çocukluk anılarından yola çıkarak yazdığı film, bir işçi ailesinin öyküsünü anlatır. Film; atletik ve okulunda popüler olan, ailenin en büyük oğlunun lösemiye yakalanmasıyla gelişen olayları konu alırken Hong Kong’un sosyoekonomik değişimini sınıf ayrımından tayfunlara, yolsuzluktan çaresiz hastalıklara dek farklı öğelerle aktarır. Film, 2010 Berlin Film Festivali’nin Generation kategorisinde Kristal Ayı aldı ve 2010 Hong Kong Film Ödülleri’ne damgasını vurdu.
İnsanlık Komedisi (Yan Gaan Hei Kat)
Yönetmen: Hing-Ka Chan, Janet Chun
2010, 100 dk.
Postmodern bir “iki kafadar” filmi. Başroldeki tetikçi Spring’in yolu, ortağı Setting Sun ile iletişimini kaybettiği sırada, kız arkadaşından yeni ayrılmış, başarısız bir senarist olan Soya ile kesişir. Çeşitli rastlantılar sonucu bir araya gelen karakterler üzerinden gelişen bu komedi-aksiyon filminin arka planında, karakterlerinin sinefil olmasından dolayı Audrey Hepburn ve “Jules ve Jim” gibi sinema tarihinin klasik imgeleri vardır. Spring’in repliği, sinema tarihine göndermelerle dolu bu eğlenceli filmi iyi bir şekilde ifade eder: “Bir ahmağı öldürmek kolay, ama bir film düşkününü öldürmek çok zordur.”
Efeler (Da Lui Toi)
Yönetmen: Clement Sze-Kit Chen, Chi-kin Kwok
2010, 98 dk.
2011 Hong Kong Film Ödülleri’nde “En İyi Film”, “En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu” ve “En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu” ödüllerini kazanan film, dövüş sanatını konu alan, enerjisi yüksek bir komedi. Tapu işleri için uzak bir köye giden emlakçı Cheung, Mang’in işlettiği, eskiden Law’ın Kung-Fu okulu olan çay evine gelir. Law, çay evinin üst katında, otuz yıldır komada yatmaktadır. Mekânın sahibi Pong’un çay evini müteahhite vermeye çalışmasıyla Law komadan uyanır. Ancak ne hafızası ne de aklı yerindedir; işler iyice karışacaktır. Efeler, karate filmlerine Tarantino usulü bir saygı duruşu niteliğinde.
Kesişen Yollar (Yut Mun Hinneisi)
Yönetmen: Ivy Ho
2010, 105 dk.
Loi ve Oi-li aynı caddede çalışan iki tezgâhtardır. Loi gösterişli annesiyle yaşayan 40’lı yaşlarında bir adam, Oi-li ise inatçı, güzel ve kendi halinde bir kızdır. Aralarında iyi niyetli akrabalar aracılığıyla, görücü usulü bir buluşma ayarlanır. Aslında ikisinin de aklında başka biri vardır ve bu buluşmadan kaçmak için ellerinden geleni yaparlar; ancak birçok ortak noktaları olduğunu sonradan fark ederler. Günümüz Hong Kong’unun kent yaşamını yansıtan romantik bir komedi.
Aşk Hakkında Her Şey (Duk Haan Chau Faan)
Yönetmen: Ann Hui
2010, 105 dk.
Hong Kong’un önde gelen yönetmeni Ann Hui’den, feminist bir kent hayatı filmi. Anita ve Macy ilişkilerini bitirmiş iki eski sevgilidir, ancak arkadaşlarının hamilelikleri vesilesiyle sık sık karşılaşmaya başlarlar. Halen birbirlerini seven bu biseksüel çift ayrı ayrı hamile olduklarını fark eder. Aşk Hakkında Her Şey, erkek egemen düzene karşı duruşu, sempatik oyunculukları ve iyi işlenmiş mizahıyla neşeli bir romantik komedi.
Ayrılık Kulübü (Fun Sau Suet Oi Nei)
Yönetmen: Chun-Chun Wong
2010, 104 dk.
Gençlik filmleriyle tanınan yönetmen Chun-Chun Wong’dan ilişkiler üzerine bir film. Bir web sitesi, kullanıcılarına biten ilişkilerini ve ayrıldıkları sevgililerini geri kazanma şansı sunar. Ancak bunun için kullanıcıların önce başka mutlu bir çiftin ilişkisini bozması gerekir. Modern ilişkiler ve sorunları üzerine, el kamerasıyla kişisel bir belgesel tarzında çekilmiş bu film özellikle genç izleyicilerin ilgisini çekiyor.
Akşamcı (Jiu Tu)
Yönetmen: Freddie Wong
2010, 106 dk.
Akşamcı, Liu Yichang’ın Çin edebiyatında önemli bir yer tutan aynı adlı romanından yapılan bir uyarlama. Uzun süre filme aktarılamayacağı iddia edilen roman, Wong Kar-Wai’nin 2046 filminin de esin kaynağı. Film, geçmişindeki acımasız savaş yıllarının hatıralarıyla baş etmek için kendini alkole veren yazar Lau’nun hikâyesini anlatıyor. Entelektüel bir yazar olmasına karşın para kazanmak için erotik hikâyeler yazmak zorunda kalan Lau’nun etrafındaki kadınlarla yaşadığı ilişkilere odaklanılıyor. 1960’ların renkli Hong Kong’unda geçen filmin yönetmeni Wong, Hong Kong Film Ödülleri’nde “En İyi Yönetmen” ödülüne aday gösterildi.
Film gösterimleri müze ziyaretçilerine ve üyelere ücretsizdir. İstanbul Modern Sinema girişi ise 8 TL’dir.