Hayal Perdesi Mayıs-Haziran 2012 tarihli 28. sayısıyla www.hayalperdesi.netadresinde yayında…
Derginin vizyon sayfalarında bu sayıda, V for Vendetta’nın yönetmeni James McTeigue’nun Edgar Allan Poe’nun öyküleri üzerine kurduğu postmodern filmi Kuzgun, Raşit Çelikezer’in Sundance Film Festivali’nde Jüri Özel Ödülü’nü kazanan yapımı Can ve İsmail Güneş’in yer üçlemesinin son filmi Ateşin Düştüğü Yer bulunuyor.
Derginin kapağında ise, uzun süredir devam eden kentsel dönüşüm projeleri üzerine şimdiye kadar çekilmiş en kapsamlı belgesel olan Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir var. Belgeselin yönetmeni İmre Azem’le kentsel dönüşüm sürecini, projenin nasıl oluştuğunu ve İstanbul’u gelecekte bekleyen olası tehlikeleri konuştuk.
Türk Sineması Araştırmaları bölümünde geçtiğimiz ay vefat eden Seyfi Teoman anısına derlenen bir söyleşi metni, Esra Tice’nin yazdığı Atıf Yılmaz Sineması yazısı ve Mayıs ve Haziran aylarında ölüm yıldönümleri olan Faruk Kenç, Erdoğan Tokatlı ve Ömer Kavur’la ilgili hazırlanan, sinema tarihçisi ve sinema yazarlarının katıldığı geniş çaplı bir soruşturma bulunuyor.
Açık Alan bölümünde Remzi Şimşek Vavien filmine farklı bir perspektiften yaklaşırken, Cihan Aktaş Yalanı Tabiileştiren Telakkiye Karşı başlıklı makalesinde Bir Ayrılık filmine yoğunlaşıyor. Kısa-ca bölümünde Zeynep Merve Uygun kısa film sitelerini okurlarla paylaşıyor, Keşif bölümünde Yiğitalp Ertem geçtiğimiz yıl Yabancı Dilde En İyi Film dalında Oscar adayı olan Belçika filmi Rundskop’u ele alıyor.
Belgesel Odası’nda bu sayıda, Belgesel Sinemacılar Birliği Sinema Eseri Sahipleri Meslek Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Özgen ve Proje Koordinatörü Yasin Ali Türkeri ile Arşivist projesi üzerine gerçekleştirilen bir söyleşi yer alıyor. Kamera Arkası’nın bu sayıdaki konuğu Aida Begiç’in 65. Cannes Film Festivali’nin Belirli Bir Bakış bölümünde gösterilen son filmi Djeca’da görev yapan Mustafa Emin Büyükcoşkun. Neden Film Seyrediyoruz? sorusunu ise bu sayıda şair ve yazar Ömer Erdem cevaplıyor.