Hayal Perdesi Temmuz-Ağustos 2012 tarihli 29. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Derginin vizyon sayfalarında bu sayıda, Ridley Scott’ın yönettiği ve bu yazın en çok konuşulan filmi olan Prometheus, Aleksandr Sokurov’un Venedik Film Festivali’nde büyük ödülü kazanan serbest uyarlaması Faust, İsmail Faruki’nin İkinci Dünya Savaşı’nda Nazi işgali altındaki Fransa’daki Müslümanları anlatan yapımı Özgür Adamlar ve Persepolis ile hafızalarda yer eden Marjane Satrapi’nin melankolik hikâyesi Azrail’i Beklerken bulunuyor.
Cennetin Çocukları, Baran ve Serçelerin Şarkısı gibi ünlü filmlerin yönetmeni İranlı Mecid Mecidi ile Mardin’de gerçekleştirilen söyleşi ise, Hayal Perdesi’nin 29. sayısında kapağa taşınıyor.
Türk Sineması Araştırmaları bölümünde Türk sinemasının nevi şahsına münhasır yönetmenlerinden olan ve çektiği filmlerle sinemamıza yön veren ustalardan Osman Fahir Seden’le ilgili yazılmış bir makalenin yanı sıra, geçtiğimiz aylarda vefat eden sinema tarihçisi Rekin Teksoy üzerine kaleme alınan bir yazıya da yer veriliyor.
Derginin Perspektif sayfalarında Karanlık Gölgeler filmiyle bir kez daha gündeme gelen Tim Burton ve sineması merkeze alınırken, Açık Alan bölümünde Murat Pay Film mi Tarihi Çeker, Tarih mi Filmi başlıklı makalesinde Akira Kurosawa’nın samuray filmlerine yoğunlaşıyor, Kısa-ca bölümünde ise Zeynep Merve Uygun Cannes Film Festivali’ndeki Short Film Corner bölümünü derinlenmesine ele alıyor.
Belgesel Odası’nda bu sayıda, Documentarist festivaliyle ilgili genel bir değerlendirme yazısı ve Mizgin Müjde Arslan’la Ben Uçtum, Sen Kaldın belgeseli üzerine yapılmış bir söyleşi bulunuyor. Kamera Arkası’nda Mustafa Emin Büyükcoşkun senaryo destek başvuruları için hangi festivallere başvurulabileceğini araştırırken, Neden Film Seyrediyoruz? sorusunu ise bu sayıda sosyolog Ferhat Kentel cevaplıyor.