Hayal Perdesi Sinema DergisiTemmuz-Ağustos 2013 tarihli 35. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Derginin Vizyon sayfalarında bu sayıda, Michel Gondry’nin Boris Vian’dan uyarladığı ve renkli hayal gücünü yansıttığı Günlerin Köpüğü (L’écume des Jours), uzun süredir film çekmeyen Leos Carax’ın sinemaya dönüşünü müjdelediği Kutsal Motorlar (Holy Motors), DC Comics’in en ünlü süper kahramanı Süperman’in geçmişini anlatan Man of Steel ve François Ozon’un olgunluk dönemi eseri olarak da görebileceğimiz Evde (Dans la Maison) yer alıyor.
Hayal Perdesi’nin yeni sayısının kapak konusu ise, Derviş Zaim’in Mayıs ayının sonunda tek salonda gösterime giren ve geleneksel bir çoban yarışmasının konu edildiği yapımı Devir. Zeynep Gemuhluoğlu “Teknoloji ve Şiir Arasında Devir” başlıklı makalesinde, filmdeki insan-doğa ilişkisini tasavvuftaki “devir nazariyyesi” bağlamında değerlendirirken, Hilal Turan’ın yönetmenle yaptığı söyleşide de filmin Zaim sinemasıyla ilişkisi tartışılıyor.
Geçen sayıda yer verilen “Türkiye’de Dağıtım Sorunu” isimli dosya, yeni sayıda da yapımcı Türker Korkmaz ve Beyoğlu Sineması’nın müdürü Temel Kerimoğlu söyleşilerinin yanı sıra, yönetmen Hakkı Kurtuluş’un sinema ve seyirci ilişkisini merkezine aldığı makalesiyle devam ediyor. Türk Sineması Araştırmaları bölümünde 2009 yılının Ağustos ayında vefat eden Milli Sinema’nın kurucularından Yücel Çakmaklı’yla ilgili bir soruşturma bulunuyor.
Alman sinema eleştirmeni, yazar ve festival programlayıcısı Rudiger Suchsland’la sinema eleştirmenliği ve günümüz sinemasındaki yönelimler üzerine yapılan söyleşinin yanında, Cihan Aktaş’ın Büyülü Gerçek isimli köşesinde Godard’ın Onun Hakkında Bildiğim 2 veya 3 Şey isimli filmi üzerinden mimari, kentleşme ve şehircilik gibi konuların sinemayla ilişkisi ele alınıyor. Kamera Arkası’nda sanat yönetmeni Reza Hemmatirad Türkiye’de sanat yönetmenliğinin nasıl algılandığını aktarıyor, Dizikritik’te Zeynep Feyza Akınerdem Kuzey Güney’i yazıyor, Sinefilbölümünde ise Emine Öztaner İspanyol usta Victor Erice’nin Arı Kovanının Ruhu isimli yapıtını değerlendiriyor.
Neden Film Seyrediyoruz’da yazar ve akademisyen Nazan Bekiroğlu sinemayla olan ilişkisini izlediği filmler üzerinden anlatıyor, İngilizce makale ve söyleşilerin yayınlandığı English Section bölümünde de Rudiger Suchsland’la yapılan söyleşinin orijinal metnine yer veriliyor.