Ana sayfa Haber Film Analizi Kursları Başlıyor

Film Analizi Kursları Başlıyor

1146
0

Sinematek Derneği’nde Barış Saydam’ın eğitmenliğinde Film Analizi 1 ve 2 dersleri 30 Kasım’da başlıyor.

Film Analizi 1‘de sessiz sinema klasiklerinden başlayarak kronolojik olarak günümüz sinemasına kadar sekiz haftalık bir bakış atılıyor. Alman Dışavurumculuğu, Sovyet Toplumcu sineması, Klasik Hollywood sineması, Fransız Şiirsel Gerçekçiliği, İtalyan Yeni Gerçekçiliği, Fransız Yeni Dalgası gibi akımlar, sinema tarihindeki önemli gelişmeler, yönetmenler ve filmler eşliğinde anlatılıyor.
Film Analizi 2 atölyesi kapsamında, her hafta sinema tarihine yön vermiş, her biri bugün “usta” olarak kabul edilen auteur yönetmenler ve filmleri ele alınıyor. Sinema tarihi boyunca akımlara, yönelimlere ve konjonktürel eğilimlere karşın, ilk filmlerinden itibaren kendi sinema algılarını oluşturan ve kariyerleri boyunca bunu tutarlı bir şekilde ortaya koymayı başarabilen yönetmenlerin yarattıkları sinemasal evrenlerde keyifli bir gezintiye çıkılıyor.
1. Hafta: Alfred Hitchcock
Gerilim sinemasının tartışmasız en önemli yönetmeni olarak kabul edilen Alfred Hitchcock sineması hangi dönemlere ayrılır, her dönemde baskın tema ve biçimsel özellikler nelerdir, Hitchcockyen gerilim nasıl oluşturulur, McGuffin nedir ve Hitchcock filmlerinde nasıl bir işleve sahiptir… Bu ve buna benzer sorular peşinden gidilerek, Hitchcock sinemasını yakından tanıyacağız.
2. Hafta: Luis Bunuel
Hem gerçeküstücülüğün hem de politik sinemanın en önemli figürlerinden… Pek çok filmi sansür engeline takılan, film çekmek için farklı ülkelerde mekik dokumak zorunda kalan sinema tarihinin en kışkırtıcı figürlerinden biri Luis Bunuel. Yönetmenin sinemasının belirgin dönemleri, baskın temaları, gerçeküstücülük ve Freud’la ilişkisi, rüya ve gerçeklik arasında kurduğu ince çizgi ve sinemasındaki politik damar… Bunuel’i daha yakından tanımaya hazır mısınız?
3. Hafta: Ingmar Bergman
Sinema tarihindeki panteonun en üstündeki isimlerden, bütün çağdaşları üzerinde etkisi olan, sinemaya meta düzeyinden çıkarıp içsel bir sorgulama sürecine dönüştüren ve sinemaya felsefi bir derinlik katan Ingmar Bergman… Yönetmenin çocukluğundan, tiyatroyla olan ilişkisine, sinemasındaki metafizik unsurlara, Tanrı’yı ve inancı sorgulayışına dek Bergman sinemasının derinliklerinde felsefi bir yolculuğa çıkıyoruz.
4. Hafta: Andrei Tarkovski
Sovyetler Birliği’nin en önemli yönetmeni, kendisinden sonraki her yönetmenin kendisiyle kıyaslandığı, hiçbir filminin kopyalanamadığı, tamamen kendine has ve benzersiz bir sanatçı… Andrei Tarkovski’nin sinemasında temel izlekler nelerdir, filmleri nasıl okunmalıdır, filmlerini bu kadar etkileyici kılan unsurlar nelerdir?
5. Hafta: Akira Kurosawa
Batı’nın “En Doğulu” Doğu’nun ise “En Batılı” yönetmeni olarak kabul edilen Akira Kurosawa sinemasının dönemleri, yönetmenin beslendiği kaynaklar ve sinemasını oluşturan temel öğelere bakıyoruz.
6. Hafta: Krzysztof Kieslowski
Sadece Polonya’nın değil, Avrupa sinemasının da en önemli yönetmenlerinden biri Kieslowski… Kieslowski sinemasının temel motifleri, yönetmenin kaderciliği, karakterlerinin inanç sorgulaması gibi belirgin başlıkları büyüleyici bir sinematografik yolculuk eşliğinde araştırıyoruz.
7. Hafta: David Lynch
Dünya sinemasının en çarpıcı yönetmenlerinden David Lynch’in bilinçaltına bir yolculuğa çıkıyoruz. Sinemayı nasıl algılıyor, filmlerinde herkesi şaşırtan noktalar neler ve Lynch sineması modern sinemada nerede duruyor? Bu gibi sorulara cevap arıyoruz.
8. Hafta: Abbas Kiarostami
İran sinemasının en kayda değer yönetmenlerinden biri Abbas Kiarostami… Aynı zamanda Godard’a göre “yeni bir sinema” anlayışının da en başarılı örneği… Batının keşfettiği bir formu Doğu’ya özgün bir bakışla yeniden şekillendiren Kiarostami’nin sinemasına bir bakış atıyoruz.

SMS ÖN KAYIT:
Ad/Soyad, Katılmak istediğiniz atölye, mail adresinizi yazarak 0.554.5692050 numaralı telefona gönderiniz.

Önceki makaleSinemamızın Yüzüncü Yılında 100 Yönetmen
Sonraki makalePolonya Sinemasında Oryantalizm
Sinemaya gönül veren bir grup sinefilin kurduğu Avrupa Sineması internet sitesi, Avrupa sinemasını daha geniş kitlelere tanıtmak ve bu filmlerle ilgili ufak da olsa bir tartışma ortamı yaratmak amacıyla kuruldu. Sitenin kuruluş amaçlarından biri de; tür sinemasını da yadsımadan, sinemanın sadece bir eğlence aracı olmadığının vurgusunu yapmak. Metin Erksan’dan bir alıntı yapacak olursak; bilimlerin ve sanatların varoluşlarının sınırları, geçmişin derinlikleri içindedir… Sinema bilim; sinema sanatı ve sinema bilimi kapsamında; sanatsal düşüncenin ve uygulamanın, sinemasal düşüncenin ve uygulamanın, yaratısal düşüncenin ve uygulamanın, görüntüsel düşüncenin ve uygulamanın, çekimsel düşüncenin ve uygulamanın, oluşumunu, gelişimini, dönüşümünü saptar ve oluşturur. Bu nedenle bizler de günümüzde çekilen filmler dışında, geçmişin derinliklerine doğru bir yolculuk yaparak; bu sanatı etkileyen filmleri ve yönetmenleri de tanıtmaya, eleştirmeye ve onların sinemayı nasıl algıladıklarını kavramaya gayret ediyoruz. Bir yandan da sinemanın diğer sanatlarla olan ilişkisini, filmler bağlamında tartışarak; sinemanın diğer sanatlardan ayrı düşünülemeyeceğini savunuyoruz. Bu amaçlarla, birbirinden farklı coğrafyalarda, farklı zamanlarda çekilmiş ve birbirinden farklı türlerde pek çok film eleştirisine yer vermeye çalışıyoruz. Sinemayı bir kültür olarak gören herkesin katılımına da açığız. Arzu edenler mail adresinden bizlere ulaşabilir, yazılarını paylaşabilir ve filmlerle ilgili görüşlerini iletebilir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here