Hayal Perdesi Kasım-Aralık 2012 tarihli 31. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Derginin vizyon sayfalarında bu sayıda, Wachowski Kardeşler’in Tom Tykwer’la birlikte çektiği Bulut Atlası, Orhan Eskiköy ve Zeynel Doğan ikilisinin yönettiği Babamın Sesi, Bahman Ghobadi’nin Türkiye’de çektiği yeni filmi Gergedan Mevsimi, James Bond serisinin son halkası Skyfall ve Osman Sınav’ın Mustafa Kutlu’nun eserinden uyarladığı Uzun Hikâye yer alıyor.
Hayal Perdesi’nin bu sayıdaki kapak konusu ise, dünya sinemasının en önemli yönetmenlerinden Béla Tarr, Michael Haneke ve Lars von Trier’i ortak bir paydada buluşturan Zeynep Gemuhluoğlu’nun “Yedinci Sanat ve Yedinci Gün Üzerine: Son ve Başlangıç Arasında Tarr, Trier ve Haneke” başlıklı makalesi. Gemuhluoğlu yazısında, üç yönetmenin filmlerindeki söylemleri Hıristiyan gelenekle, Batı felsefesiyle ve Nietzsche’nin metinleriyle değerlendiriyor.
İranlı usta yönetmen Abbas Kiyarüstemi’yle ilgili geçen sayıda hazırlanan dosya bu sayıda da devam ediyor. Yönetmenin sinemasının yakın plâna alındığı dosyanın ikinci bölümünde, Lizbon Üniversitesi’nden Hajnal Király Kiyarüstemi’nin filmografisindeki rol yapma, çerçeveleme gibi öğeleri ve bunların Doğu ile Batı’ya özgü yorumlarını irdelerken, İranlı yönetmen Rıza Mirkerimi Kiyarüstemi’nin sinema dışındaki ilgileri üzerinden yönetmenin tabiatla ilişkisini, hayata bakışını kaleme alıyor. Sema Karaca Kiyarüstemi’nin şair Furuğ Ferruhzad’la olan irtibatını dile getirirken, Aybala Hilâl Yüksel Kiyarüstemi sinemasındaki taşrayı tartışıyor.
Derginin bu sayısında son dönem Türk sinemasının en önemli yönetmenlerinden Semih Kaplanoğlu, İngiliz Sight & Sound ve Nederlands Film Festival tarafından da yayımlanacak olan “Bir Yaprak da Oyuncu Kadar Önemlidir” başlıklı makalesiyle dergide yer alıyor.
Son olarak Asya Pasifik Film Ödülleri’nden “En İyi Film” ödülüyle dönen bu yılın en dikkat çekici yerli yapımlarından Tepenin Ardı filminin yönetmeni Emin Alper ile yapılan söyleşinin yanında, derginin Türk Sineması Araştırmaları bölümünde Türk sinemasının unutulmaz yönetmenlerinden Ertem Eğilmez üzerine Cem Pekman’ın yazdığı bir makale, Açık Alan’da Wes Anderson sineması üzerine Büşra Gülcan Şimşek’in kaleme aldığı bir yazı bulunuyor.
Kamera Arkası’nda Semih Kaplanoğlu filmlerinden tanıdığımız senarist Orçun Köksal, kendisiyle yapılan söyleşide senaryo yazmanın zorluklarını ve senaryonun belli başlı temel konularını dile getiriyor. Neden Film Seyrediyoruz?sorusunu ise bu sayıda yazar Yıldız Ramazanoğlu cevaplıyor.