Hayal Perdesi Eylül-Ekim 2012 tarihli 30. sayısıyla www.hayalperdesi.net adresinde yayında…
Derginin vizyon sayfalarında bu sayıda, Yeşim Ustaoğlu’nun son filmi olan Araf, Rusya’nın gelecek vaat eden yönetmenlerinden Andrey Zvyagintsev’in minimalist dramı Elena, Reis Çelik’in Berlin’de ödül kazanan yeni yapımı Lal Gece ve Don DeLillo’nun eserinden sinemaya David Cronenberg tarafından uyarlanan Cosmopolis bulunuyor.
Zeytin Ağaçları Altında, Kirazın Tadı, Rüzgâr Bizi Sürükleyecek, Şirin, Aslı Gibidir gibi birbirinden değerli filmlere imza atan İranlı usta yönetmen Abbas Kiyarüstemi’nin kapağa taşındığı sayıda, Kiyarüstemi sineması masaya yatırılarak, yönetmenin sinemasal dünyası farklı perspektiflerden ele alınıyor.
Türk Sineması Araştırmaları bölümünde Türk sinemasının kurucu yönetmenlerinden Metin Erksan üzerine Kurtuluş Kayalı’nın yazdığı bir makale ve yönetmeni yakından tanıyan sinema tarihçileri Agâh Özgüç ve Giovanni Scognamillo’yla Erksan hakkında yapılmış iki söyleşi yer alıyor.
Derginin Perspektif sayfalarında, Ali Aslan Batman üçlemesinin politik ve ideolojik alt metnini ortaya koyarken, Açık Alan bölümünde Barış Saydam Türkiye’de öne çıkan sinema bloglarını bir soruşturma kapsamında ele alarak, internet ortamının sinema eleştirisinde yarattığı değişime dikkat çekiyor.
Belgesel Odası’nda bu sayıda, Tuba Deniz 1001 Belgesel Film Festivali’nden Mustafa Ünlü’yle belgesel üzerine bir söyleşi gerçekleştirirken, Kamera Arkası’nda M. Abdülgafur Şahin ve Koray Sevindi İHH İnsani Yardım Vakfı’nın dünyanın pek çok bölgesinde çekimleri gerçekleştirilen reklam filminin günlüğünü tutuyor. Neden Film Seyrediyoruz? sorusunu ise bu sayıda sinema yazarı İhsan Kabil cevaplıyor.