İzlandalı yönetmen Ragnar Bragason’un muhteşem filmi Börn’ü takip eden Foreldrar da serinin ilk filmindeki konuları takip ediyor. Börn ve Foreldrar’ı aslında iki ayrı film olarak düşünmektense tek bir filmin iki parçası olarak hayal etmek daha doğru olacaktır. Zira yönetmenin anlatım tekniği ve takip ettiği izlekler ortak. Börn hikâyeye giriş anlamında daha hareketli ve şiddet yüklüyken, Foreldrar hikâyenin sonuç kısmı gibi daha sakin ve verilmek istenen temayı daha yalın yollarla vurgulamayı tercih ediyor. Toplumun temelini oluşturan aile kavramını ve aileyi oluşturan bireylerin kişisel yalnızlıklarını anlatan Foreldrar, yönetmenin etkilendiği büyük ustaların sinema dilini de içinde barındırıyor. Yönetmenin Godard sinemasında olduğu gibi klasik anlatıya meydan okuyan tavrı ve Mike Leigh sinemasına özgü karakterlere gerçekçi ve doğrudan yaklaşımı, Foreldrar’ı oldukça sarsıcı ve düşündürücü bir film haline getiriyor. Gerek kurmuş olduğu görsel dünyayla, gerekse de fazlalığa yer vermeyen, yerli yerinde kullanılan çarpıcı diyaloglarıyla Foreldrar göz kamaştırıcı bir çalışma olurken, yönetmen Bragason da son yıllarda Avrupa Sineması’ndan çıkan en büyüleyici filmlerden birine imza atıyor.
Barış Saydam
bar_saydam@hotmail.com