Fifa’nın desteğiyle 2006 Dünya Kupası için bir belgesel hazırlanır. Bu belgesel için üç yönetmenle anlaşılır. Üç ayrı bölümden oluşan bu belgeselde, Pat O’Connor ve Daniel Villar ikilisiyle birlikte 67 yaşındaki ünlü İngiliz yönetmen Michael Apted’de vardır. 2006 Dünya Kupası’nı anlatan bu belgeselin çekimleri sırasında Apted, ülkesindeki ırkçılık ve şiddet olaylarıyla birlikte futbolun da gücünü vurgulayacak yeni bir belgesel çekmeye karar verir. Power of the Game bu yüzden 2006 yılında Almanya’da düzenlenen Dünya Kupası’nın öncesinden başlar. Amerika, Almanya, Arjantin, Güney Afrika, İran ve İngiltere’de gerçekleştirilen çekimlerde, futbolun değişik yüzleri gösterilir. Amerika’da futbola olan ilginin azlığına, Almanya’nın Dünya Kupası’nda ırkçılık ve şiddetle mücadelesine, Arjantin’de fakir mahallelerdeki gençlerin futbolla değişen hayatlarına ve İran’daki toplumsal eşitsizliğe kadar daha pek çok toplumsal sorun futbolun çevresinde belgeselde yer alır.
Apted bu belgeselde; futbolun kültürleri ve insanları birleştirici etkisini öne çıkarır. Toplumsal sorunlara karşın bu oyuna duyulan ilginin sürekli artarak devam etmesini ve futbol yoluyla daha iyi bir geleceğe sahip olan gençleri mercek altına alır. Futbolun bu olumlu yanlarına karşın, yaşanan tatsız olayları ve bunların çözüm önerilerini de ekrana taşır. Irkçılık, şiddet, eşitsizlik gibi sorunlarla mücadele eden kuruluşların temsilcilerinin görüşlerine yer verir. Apted, futbolun sadece bir spor olmadığını, bu oyunun çok daha fazlasını ifade ettiğini bu yapımla belgelemiş olur. Futbolun, insanlar ve özellikle de fakir gençler üzerindeki etkilerini gösterir. Yönetmenin HD kamerayla çektiği bu belgesel, Dünya Kupası merkezinde futbolun tüm dünyadaki yansımalarını ekrana taşır. Farklı kıtalardan, farklı ülkelerden, farklı kültürlerden, farklı tenlerden, farklı yaş gruplarından pek çok insanın ortak bir paydada buluşabileceğini gösterir.
Barış Saydam