İstanbul Film Festivali’nde Türkiye’deki geniş katılımlı ilk gösterimini yapacak olan Hitchcock/Truffaut belgeseli hemen sonrasında vizyona girecek. Bizlerin de merakla beklediği belgeseli Umut Hanioğlu yorumladı.
Türkiye’de Mayıs ayında gösterime girmesi planlanan Kent Jones’un Hitchcock/Truffaut’su, Truffaut’nun Hitchcock’a olan hayranlığının ifade bulduğu 1966’da yayınladığı kitabının üzerine; Oliver Assayas, Martin Scorsese, David Fincher, Wes Anderson ve Richard Linklater gibi yönetmenlerin katılımıyla çok sesli bir tartışmayı sürdürdüğü bir belgesel. Alfred Hitchcock’un Vertigo (1958) filminin son yapılan Sight&Sound anketinde Citizen Kane’in yerini alarak “gelmiş geçmiş en iyi film” olarak kabul görmesiyle Hitchcock da sinema tarihinin en iyi yönetmenleri arasında üst sıralara oturmuş gibi görünüyor. Görünürde birbirlerinden oldukça farklı yönetmenler olarak anılan kıta Avrupa’sında hümanist sinemanın temsilcisi Truffaut ve teknik dehası ve kurgu numaralarıyla seyirciyi manipüle etmekte çok başarılı olan Hitchcock’un buluşması, film yapımının teknik ve psikolojik uygulamalarının da tartışmasına sahne olur. Truffaut; Fahrenheit 451 (1966) ve The Bride Wore Black (1967) gibi filmleriyle Hitchcock’a hayranlığını belli eder. Altmışlarda Hitchcock filmlerindeki eşyalar üzerine 14 sayfalık bir tematik liste hazırlayan Cahiers du Cinema, o günlerde alaya alınırken bugün Paul Schrader ve Oliver Assayas gibi sinemacılar Hitchcock filmlerindeki objelerin yönetmenin bir rüyadaymışçasına hiper yüksek algılandığını ve anahtar, kelepçe, ip vb. eşyaların Freudyen yorumunu vurguluyorlar. (Umut Hanioğlu)