Ana sayfa 2000'ler 2007 Foreldrar

Foreldrar

1151
0

foreldrar

İzlandalı yönetmen Ragnar Bragason’un muhteşem filmi Börn’ü takip eden Foreldrar da serinin ilk filmindeki konuları takip ediyor. Börn ve Foreldrar’ı aslında iki ayrı film olarak düşünmektense tek bir filmin iki parçası olarak hayal etmek daha doğru olacaktır. Zira yönetmenin anlatım tekniği ve takip ettiği izlekler ortak. Börn hikâyeye giriş anlamında daha hareketli ve şiddet yüklüyken, Foreldrar hikâyenin sonuç kısmı gibi daha sakin ve verilmek istenen temayı daha yalın yollarla vurgulamayı tercih ediyor. Toplumun temelini oluşturan aile kavramını ve aileyi oluşturan bireylerin kişisel yalnızlıklarını anlatan Foreldrar, yönetmenin etkilendiği büyük ustaların sinema dilini de içinde barındırıyor. Yönetmenin Godard sinemasında olduğu gibi klasik anlatıya meydan okuyan tavrı ve Mike Leigh sinemasına özgü karakterlere gerçekçi ve doğrudan yaklaşımı, Foreldrar’ı oldukça sarsıcı ve düşündürücü bir film haline getiriyor. Gerek kurmuş olduğu görsel dünyayla, gerekse de fazlalığa yer vermeyen, yerli yerinde kullanılan çarpıcı diyaloglarıyla Foreldrar göz kamaştırıcı bir çalışma olurken, yönetmen Bragason da son yıllarda Avrupa Sineması’ndan çıkan en büyüleyici filmlerden birine imza atıyor.

Barış Saydam
bar_saydam@hotmail.com

Önceki makaleThe Pervert’s Guide to Cinema
Sonraki makaleGölge
1983, İstanbul doğumlu. Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema Bölümü'nde yaptı. Altyazı dergisinde sinema eleştirileri yazmaya başladı. 2008’de Avrupa Sineması isimli web sitesini kurdu. 2011-2014 yılları arasında Hayal Perdesi dergisinde web sitesi editörlüğü yaptı ve derginin yayın kurulunda görev aldı. TÜRVAK bünyesinde çıkartılan Cine Belge isimli derginin yazı işleri müdürlüğünü yaptı. 2012’den beri Sinematek Derneği’nde Film Analizi dersi veriyor. 2013-2019 yılları arasında Türk Sineması Araştırmaları (TSA) projesinde koordinatör yardımcılığı ve içerik editörü olarak görev yaptı. 2018-2020 yılları arasında İstanbul Şehir Üniversitesi'nde ders verdi. 2018-2021 yılları arasında Sinema Yazarları Derneği'nin (SİYAD) genel sekreterliğini üstlendi. Ayrıca Giovanni Scognamillo’nun Gözüyle Yeşilçam(2011), Sinemada Tarih Yazımı (2015), Erol Ağakay: Yeşilçam’a Adanmış Bir Hayat (2015), Oyuncu, Yönetmen, Senarist, Yapımcı Yılmaz Güney (2015)- Burçak Evren'le ortak-, Karanlıkta Işığı Yakalamak: Ahmet Uluçay Derlemesi (2016), Aytekin Çakmakçı: Güneşe Lamba Yakan Adam (2019), Osmanlı’da Sinematografın Yolculuğu (1895-1923) [2020], Derviş Zaim Sinemasına Tersten Bakmak (2021) – Tuba Deniz’le ortak-, Orta Doğu Sinemaları (2021) – Mehmet Öztürk’le ortak-, Türkiye’de Sanat Sineması (2022) isimli kitapları da bulunuyor.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here