Ana sayfa 2000'ler 2007 Just Like Home

Just Like Home

1083
0

Just Like Home

Herkesin birbirini tanıdığı ve birbirine yardım ettiği küçük kasabada, bir gece birinin çırılçıplak gezdiği haberi duyulur ve birden insanların içine kuşku düşer. Bu kuşku kısa sürede kasabadaki bütün hayatı alt üst eder. Dogma 95’ akımının en sempatik ve güzel filmlerinden biri olan Italian for Beginners’ın yönetmeni Lone Scherfig, yine yakın olduğu konuları anlatmayı tercih etmiş. Italian for Beginners ile Just Like Home arasında pek çok yönden benzerlikler var. Küçük kasabanın olağan yaşantısı çok karakterli bir komedi-drama havasında yansıtılırken, herkesin sevgi içinde birbirini bulması fikri bir kez daha baskın gelmiş. Oysa Scherfig, filmini çok başka yönlere de çekebilirmiş. Kendi bildiği formülü uygulamak kolayına mı gitmiş, yoksa auteur olma yolunda mı ilerliyor bilinmez ama, bu formülün tuttuğu çok açık. Seyirciler tıpkı Italian for Beginners örneğinde olduğu gibi, Just Like Home’u da sinema salonunda alkışa tuttular. Fakat Just Like Home, bana sorarsanız yönetmenin diğer iki filminden (Italian for Beginners & Wilbur Wants to Kill Himself) de bir gömlek daha aşağıda kalmış. Bununla birlikte yönetmenin karakter yaratmadaki başarısı tartışılmaz. Ben perdede Italian for Beginners’ın daha kötü bir kopyasını izlediğim için beğenmedim, ama yönetmenin diğer filmlerini izlemeyenler eminim beğenecektir.

 

Barış Saydam
bar_saydam@hotmail.com

Önceki makaleReprise
Sonraki makaleDarling
1983, İstanbul doğumlu. Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema Bölümü'nde yaptı. Altyazı dergisinde sinema eleştirileri yazmaya başladı. 2008’de Avrupa Sineması isimli web sitesini kurdu. 2011-2014 yılları arasında Hayal Perdesi dergisinde web sitesi editörlüğü yaptı ve derginin yayın kurulunda görev aldı. TÜRVAK bünyesinde çıkartılan Cine Belge isimli derginin yazı işleri müdürlüğünü yaptı. 2012’den beri Sinematek Derneği’nde Film Analizi dersi veriyor. 2013-2019 yılları arasında Türk Sineması Araştırmaları (TSA) projesinde koordinatör yardımcılığı ve içerik editörü olarak görev yaptı. 2018-2020 yılları arasında İstanbul Şehir Üniversitesi'nde ders verdi. 2018-2021 yılları arasında Sinema Yazarları Derneği'nin (SİYAD) genel sekreterliğini üstlendi. Ayrıca Giovanni Scognamillo’nun Gözüyle Yeşilçam(2011), Sinemada Tarih Yazımı (2015), Erol Ağakay: Yeşilçam’a Adanmış Bir Hayat (2015), Oyuncu, Yönetmen, Senarist, Yapımcı Yılmaz Güney (2015)- Burçak Evren'le ortak-, Karanlıkta Işığı Yakalamak: Ahmet Uluçay Derlemesi (2016), Aytekin Çakmakçı: Güneşe Lamba Yakan Adam (2019), Osmanlı’da Sinematografın Yolculuğu (1895-1923) [2020], Derviş Zaim Sinemasına Tersten Bakmak (2021) – Tuba Deniz’le ortak-, Orta Doğu Sinemaları (2021) – Mehmet Öztürk’le ortak-, Türkiye’de Sanat Sineması (2022) isimli kitapları da bulunuyor.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here