Ana sayfa 2000'ler 2006 Prag

Prag

1471
0

prag

Prag, çatırdayan bir evlilik ve sorunlu bir baba-oğul ilişkisi üzerine kurulu. Aslında baba-oğul ilişkisi demek biraz mantıksız, çünkü ortada bir ilişki yok. Avukatlık yapan Christoffer, sadece çocukluğunda babasını görmüş ve babası öldüğünde onun naaşını almak için Prag’a gidiyor. Bir yandan kendi çocukluğu ve babasıyla arasındaki yaşanmamış ilişkiyi tartan Christoffer, öte yandan da kendisini aldatan eşiyle arasındaki iletişimsizlik problemini çözmeye çalışıyor. Filmin son bölümüne kadar çok güçlü bir karakter görünümünde olan Christoffer film ilerledikçe çözülmeye başlıyor.

Bundan önceki filmi Nordkraft’ta da müzik seçimine önem veren ve müziği etkin bir anlatım aracı olarak kullanan Ole Christian Madsen, koyu renkleri ve kapalı mekanları tercih ederek filminin duygusal yoğunluğunu da dışa vuran bir anlatım yapısı kurmuş. Şahsen, keşke Prag şehri filmde daha aktif bir rol alsaymış filme renk katabilirmiş dedim. Genelde hep kapalı mekanlarda çekimler yapıldığı için şehir sadece bir dekor ve bir espri unsuru olarak kullanılmış. Film klasik İskandinav filmlerinin mizah anlayışından ayrışarak, kültürler arası farklılıklardan yakaladığı ilginç enstantanelerle seyirciyi güldürmeyi hedeflemiş. Bunda da başarılı olduğunu söyleyebilirim. Çiftler arasındaki iletişimsizlik sorunlarını ve aldatma/aldatılma ikilemini çok iyi yansıtan film, “hayat zordur, istediğin her şeye sahip olamazsın.” düsturundan yola çıkarak hayatın içinden sıradan insanlık hallerine mercek tutuyor. Aldatılmanın iki taraf için yarattığı gerilime, bırakıp gitmenin zorluğuna, anılara, iletişimsizliğe ve hayatın zorluklarına yer veren Prag, sakin ve ölçülü olduğu kadar da vurucu ve derinden etkileyen bir drama.


Barış Saydam
bar_saydam@hotmail.com

Önceki makaleVenus
Sonraki makaleCoeurs
1983, İstanbul doğumlu. Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema Bölümü'nde yaptı. Altyazı dergisinde sinema eleştirileri yazmaya başladı. 2008’de Avrupa Sineması isimli web sitesini kurdu. 2011-2014 yılları arasında Hayal Perdesi dergisinde web sitesi editörlüğü yaptı ve derginin yayın kurulunda görev aldı. TÜRVAK bünyesinde çıkartılan Cine Belge isimli derginin yazı işleri müdürlüğünü yaptı. 2012’den beri Sinematek Derneği’nde Film Analizi dersi veriyor. 2013-2019 yılları arasında Türk Sineması Araştırmaları (TSA) projesinde koordinatör yardımcılığı ve içerik editörü olarak görev yaptı. 2018-2020 yılları arasında İstanbul Şehir Üniversitesi'nde ders verdi. 2018-2021 yılları arasında Sinema Yazarları Derneği'nin (SİYAD) genel sekreterliğini üstlendi. Ayrıca Giovanni Scognamillo’nun Gözüyle Yeşilçam(2011), Sinemada Tarih Yazımı (2015), Erol Ağakay: Yeşilçam’a Adanmış Bir Hayat (2015), Oyuncu, Yönetmen, Senarist, Yapımcı Yılmaz Güney (2015)- Burçak Evren'le ortak-, Karanlıkta Işığı Yakalamak: Ahmet Uluçay Derlemesi (2016), Aytekin Çakmakçı: Güneşe Lamba Yakan Adam (2019), Osmanlı’da Sinematografın Yolculuğu (1895-1923) [2020], Derviş Zaim Sinemasına Tersten Bakmak (2021) – Tuba Deniz’le ortak-, Orta Doğu Sinemaları (2021) – Mehmet Öztürk’le ortak-, Türkiye’de Sanat Sineması (2022) isimli kitapları da bulunuyor.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here